mandag 24. mars 2008

Påskeferie på Norefjell..




Torsdag 20 dro hele fam.Glum til Mæhlum-hytta på Norefjell.

Fredagen 21 opprant med en god gammeldags snøstorm.Hele dagen.

Men Bård og jeg lurte oss til en skitur i snøføyka. Som vanlig er det flott når man først kommer ut, - uansett vær.Vi gikk en times tid i et nedsnødd terreng, med snøfonner opptil livet histen og pisten.

Lørdag 22: Det ble først en lang alpindag i bakken fra tidlig morgen. Damene gikk inn på Høgevarde, Erling dro etter og utpå eftan måtte jeg bare etter (via Sørsetra).
Motvind, kaldt og jævlig trått føre, men for en flott dag i fjellet!
Et par timer etter(snartur innom vedovnen på Høgevardehytta) ankom jeg for første gang selve Varden på Høgevarde 1466 moh.
Merkelig høyfjell-følelse med hele flatlandet i syningom sø-øver.Rart og tenke på at jeg ser dette stedet fra kontoret mitt.
MYE snø i fjellet nå, og skiføret vil vare til langt uti mai slik det ser ut nå.
Mør og god i kroppen etter 9 timer i snøen..
Søndag 23: Ny dag i bakken, men idag holdt det med ettermiddagskort. Åsmund begynner å bli flink nå.
Mandag 24: Reisedag og jaggu snør det tett på flatlandet enda også. En flott skipåske avsluttes, men no begynner det å klø fælt i fjøra...

Ingen kommentarer: