tirsdag 5. mars 2013

Fantastisk skisesong. Og den er langt fra over enda.
Passert 52 timer pr.idag, og i helga var det virkelig flott i Østmarka.
Her er turene:

16.12:Ivar og jeg gikk fra Krokhol-inn Skjelbreia og Paradisdalen . Snudde og gikk tilbake.
1 t 30min. Fint føre(rundt 0)
21.12;
Krokhol -paradisdalen.2t
22.12:
Rundt om Vangen via Paradisdalen.(Hjemmefra)
2t. Fint føre. Litt lite i terrenget enda.
24.12:
Rundt om vangen fra Krokhol.
1t45 - lglatt/vått første timen med nysnø og 0 gr. Finere etter jeg fikk lånt smøring på Vangen
29.12:
Aumlia rundt. 2t 10 min.
Fint inntil vegen fra Tylldalen. Brøytet spor derfra i snøblåst. Men for en tur!
Bra form, og gode nyski.
30.12:
Aumlia rundt. 2t 5 min.
Erling og jeg. Knallflott med nykjørte spor og -1--3 gr.
Bra form, og gode ski.
01.01.13:
Aumlia rundt. 1t 55 min.
Knallflott tur i sol og et par minusgrader i sola.
Førstemann ut etter tråkkemaskina.(09:45)
Litt dau i kroppen etter Nyttårsfeiringen, men fin siste timen.
Gode ski.
04.01.13:
Krokhol-Skjelbreia-Retur via Grisemosan
1t.
Isete og steinete nedenfor golfbanen.
Fikk noen fæle riper i gammelskia.Skulle hatt 10 cm snø no..
05.01.13:
Skansebakken-Løvlia(over Gampetjern)-Retur over Heggelivann
3t 40 min.
Glatt og varmegrader i høyden. 
Fine spor innover.
Mye staking og rimelig sliten i armene her jeg sitter..
12.01:
Rundt om Vangen via Paradisdalen.(Fra Krokhol)
2t. Lite snø og isete. Ikke mange ute..
19.01.13:
Skansebakken-Løvlia(over Gampetjern)-Retur over Heggelivann
3t 00 min.
-20 i Sørkedalen, men kun 10 i høyden
Fine spor, men grus nederst ved Skansebakken.
>Første ripa i nyskia er alltid ergelig!

24.01:
Østmarka på tvers under nymånen..

Gikk Østmarka på tvers fra trappa hjemme over til Losby og Elvåga hjem under fullmånen. 
Fantastisk kveldstur, og knallfine spor i lysløype fra Mariholtet..
2t10 min.
26.01.13:
Flott tur i 3 cm nysnø inn til Mariholtet, over Gullsmeden og hjem.2 t 20 min.
Litt surt de ikke kjører opp spor i Sandbakken området, men flott tur.Pigg.
27.01.13:
Nok en flott skidag i østmarka idag søndag 27.de.
Hjemmefra inn til Mariholtet(traff en kompis der).Sammen gikk vi opp Stakan løypa mot Halssjøen, men den halvtamme bikkja hans forsvant så gikk einsamen resten av turen).
Gikk utenom oppkjørte spor over til Bjønnebetet(dumt de har brøytet opp veien der, og stenger av et flott løypenett oppi snøsikre åser der!).
Ned til Skjelbreia, over Krokhol og hjem. 3,5t. Silkeføre.Pigg i skrotten.

09.02:
Østmarka på tvers..

Gikk Østmarka på tvers fra trappa hjemme over til Vangen, Børtervann og over til Flateby. 3,5t sammen med Bård.Knallføre. -20 på morran. 6-7 på dagen.
Bussen hjem.
12.02.13:
Skitur Eriksvann runden over Krokhol i blåtimen.
1 t.
Litt dau i skrotten etter en hard syden uke...
Flott føre i -5`C og fine spor.

16.02:
Østmarka på tvers..igjen

Nok en morratur fra Flateby.Men denne gangen ble turen litt annerledes;
Etter 20 min.knakk skia!
Gikk ned til Børtern, og opp til Søndre Krokvann.
"snarvei" opp i skogen med skia på skuldrene.
Skia buet under meg, så ikke lett å gå.
Meget sliten opp til Vangen.
Godt å komme hjem etter 4 t på en ski.

21.02:Lomsjørunden

Morratur Lomsjørunden med Frøya.Overskyet og silkeføre.
2 t

22.02:Bjørkåsstua 

Flott morratur opp til Bjørkåsstua.
1 t

23.02:Os skisenter

En liten time mellom alpinøktene og VM
40 min

24.02:Lomsjørunden+Sparsjørunden.

Morratur Lomsjørunden med en kjapptur over til Sparsjøvollen.2,5t

26.02: Vangenrunden igjen... 

Nå er det pinadø flott i marka! En liten eftastur ble til langrunden om Vangen. Og tom for næring hjalp en serviceinnstilt eier på Vangen en sulten og tom milsluker med kaffe og skolebrød.
Bare å marsjere inn på kjøkkenet.. 2 t

02.03: Og igjen... 

Flott ur med Åsmund junior. Vangen runden fra Krokhol om Askevann hjem.
3t.

03.03: Og igjen... 

NYDELIG dag med sol og flotte forhold på ettermiddagen. Klisterføre og sol.
2t.

05.03: Eriksvannrunden+.. 

Fin eftastur i nye spor rundt Eriksvann og opp Paradisdalen.Knallfint.
1,5t.

07.03: Opp til Skålsjøen.. 

Fin eftastur i nye spor(igjen) rundt Eriksvann og opp Paradisdalen til Skålsjøen.Knallfint.
1,5t.

09.03: Langtur Norefjell-Fiskeløysingen.. 

Årets helgetur med Erling,Truls,Svein,Morten og Thor Egil.
Langtur i trå nysnø og 8-10 minus inn til Tempeseter og inn til Fiskeløysingen.Langtur på 5t.
(Slitne karer rundet av med god mat og skikkelig gubbekveld.)

13.03: Tur retur Skjelbreia. 

Fin eftastur i nye spor(igjen) fra Krokhol. Snudde forbi Skjelbreia.Knallfint.Pigg
1t.

Ingen kommentarer: