mandag 13. juni 2011

Over ukjent terreng..

Ubåt tilstander oppi dalom, så for å fly må en dra andre steder.Erling og jeg dro til Hjartdal Søndag, med SV vind og god termikkprognose.Minst 10 år siden sist, så det var artig å kjøre opp på start igjen.Der ble vi møtt av 100 PG piloter som avhold NV omgang der. Artig å sjå på disse ivrige termikk jegerne, som er dritgod å fly mange av dem. Startet etter gagglet dro avgårde på race medvinds mot Numedalen.Kom greit opp og driftet innpå, og dro etterhvert innover mot Tinnsjø. Spotet et seilfly på vei opp i skybas, og toppet ut i 2400 godt inn på mot Tinnoset.
Fine skyer innover, men denne gangen seiret fornuften, idet jeg ikke ante om det var landinger innover. I ettertid ser jeg at det er det. Men en meget krevende tur, idet jeg fikk motvind både ned til Notodden, og krafitg motvind mot Hjardal igjen. Oppi 30 km/t.Men fram kom jeg med hårfin margin, så det var en spennende finale lavt ved svingen langs Hjartdalsvatnet i synk og vestavind....
Dagen sluttet dramatisk, idet Åsmund Barikmo ble hentet av ambulanse med hjerteinfarkt, etter at Erling gav en hjlpende hånd. Håper det går bra..
Flott dag i fjellheimen, men no er jeg MEGET keen på en skikkelig distansetur. Milslukern går av stabelen til torsdag..
Logg

Ingen kommentarer: