tirsdag 29. juni 2010

Milslukern slo til igjen....


Da måtte fjøra luftes att, og julekvelden for øss medvindsflygere er den tradisjonsrike "Milsluker"konkurransen som så dagens lys på midten av 90 tallet.3 napp og den er din. Og den første steinstøtta snappet jeg i 2004.
Det er satt opp en ny, og den hadde jeg allerede et napp i fra 2007.
Iår var det duket igjen, og etter litt om og men med tidspunkt, møttes 17 "slukere" til dyst på rikssentret på Vågå i helga. Første dag ble preget av mye vestavind, så vi dro til Juvass.
Løp opp til Raudbergstulen fra Galdesald for å få igang kroppen(35 min) Etter et par timer med venting i juniklar luft, lurte Terje B og jeg oss ut mellom vindkastene. Fikk en fin tur ned til Garmo.Omgang kansellert pga. mye vind. Helt ok. Landet i MYE vind på garmo, men silke nedover Bøverdalen til Lom.
Logg..

Så kom Søndag med svak SV og sol. Kom meg ut midt i feltet og dro etterhvert opp i trygg høyde, og så var vi igang med Milslukeren 2010! Rufsete og mye lentic på himmelen, men slikt affiseres man ikke av når man har startnr. på brystet. Helt kurant i høyden, men følte etterhvert at dette ble en typisk "halvsving" dag. Gnudde meg nedover til Otta, og tok kursen til Kvam på innern. Fløy mye av turen med Speideren og Johnny, men slo på bremsene etterhvert og lot de passere. Fin termikk ved Harpefoss, og deretter var det bare å skli nedover mot Ringebu og vente på solgangsbrisen fra Mjøsa. Den traff der den skulle(les:Ringebu)og så var det bare å skli ut høyden via Brnadstad. Småkvalm etter 3 1/2 t, og der sto jaggu et par piloter å ventet på meg ved Åttekantjordet så jeg tok en lang sving og landet sammen med Speideren og Olav. Slo de med 300 m og sikret 2.nappet i steinstøtta! Morro og tevle med goinger!


Klar til NM...


Ingen kommentarer: