mandag 26. mai 2008

Espesetra-Øyer


Fjellet kallet igjen, og Erling,Truls S og jeg dro oppover tidlig Lørdag morgen.For å si det slik; Tror ikke det er mange familiefedre som kjører 4,5 t i bil en travel mai lørdagmorgen, for å butte i ei snøfonn oppunder Jettaplatået med 30 cm.nysnø. Ingen flyging på oss denne dagen nei, med regn(snø) og lav skybas.Men i dette gamet MÅ en være tolmodig.Og litt gæren.....
Etter en trivelig lørdagskveld på Nils Åge`s(m.frue) nyervervede restaurant i Vågå med Grand Prix og pizza, våknet vi opp til gråvær. Men som SMHI antydet begynte det å sprekke opp i 11 tiden, og vi satt kursen ned til Espesetra i Heidal. Kombinasjonen Espe og Mai er uslåelig, og til værs bar det med meg 13:30. Lav skybas og Lillehammer som mål, gjorde meg såpass utolmodig at jeg bommet med et for tidlig veivalg.(Stakk i 1650moh) Ble ligendes i konglehøyde i halvannen time før Kvam, før jeg kloret meg opp under skyene igjen i 15.00 tiden.Safet ned til Ringebu og Tretten, og med 4 t i lufta var kroppen moden for landing på jevne jordet på Øyer. Bra trening, men dårlig uttelling etter all kloringen.(Men faktisk jævlig bra trening å ligge å klore så lenge lavt. Må igjen utdype min entusiasme for den utrolige handlingen på T2`en.Kongevinge!
Bildet over er fra 2000 moh ved Kvam mot Rondane.
Erling bommet første turen, men snille Truls ofret seg som sjåfør slik at han kom seg ut igjen og cruiset ned til 8-kanten. (Du tar det igjen siden Truls!)
Logg her

Ingen kommentarer: