lørdag 10. mai 2008

En Maidag på Espesetra i Heidalen..

(Foto Erik V)

Kallet fra fjellet er uimotståelig for tiden, og torsdag kveld dro Erling og jeg oppover til Ringebu for nytt forsøk fra Espesetra.Etter en begivenhetsrik natt i hytte nr.7 på Heimtun Camping, 7 meter fra E6(Takk for hyttebookingen Terje..)våknet vi mer eller mindre uthvilt ut til blå himmel og svak vestavind.I 11 tiden var en gjeng på 6 piloter samlet til dyst på Norges triveligste og beste flysted om våren.Høytrykk og blåtermikk med svake boble gjorde at vi tok av senere enn vanlig. 14.00 tasset jeg ut, og dro relativt greit opp i 1600 moh før vi stakk nedover mot Kvam og Torgeirkampen. Der ventet det bustete termikktollet nede i lia, og dro med dagens desidert sterkeste boble(7m/s++)rett i 2200moh.Deretter ble det tamt forbi Vinstra, der Erling tømte blæra vinglende hit og dit. Bra termikk bak Frya, og nedover mot Fåvang gikk det greit. Men jeg hadde allerede sett rossene fra sør på vannet, så jeg visste hva som ventet. Motvind har aldri vært min favoritt, jeg blir rett og slett kvalm av det.Helt sant. Og jeg og den ulmende magen landet silkemykt ved åttekanten. Fløy sammen med Erling hele turen. Ok å ha følge for en gang skyld. Litt skuffende idet Lillehammer var målet, men fortsettelse følger... Logg

Ingen kommentarer: